arrow_drop_up arrow_drop_down
13 januari 2017 

Rode Supersmoothie

Zowel rode bieten als de blauwe bessen behoren tot de superfoods vanwege de diverse positieve eigenschappen voor de gezondheid. Wist je dat superfoods namelijk minstens 9 verschillende positieve eigenschappen moeten hebben alvorens ze tot de superfoods behoren? Rode supersmoothie, eet het als fris ontbijt of serveer het in de zomer als dessert in de vorm van softijs! Heerlijk. Ook voor de kids!

Rode supersmoothie

Ingrediënten

  • rode supersmoothie1 kopje voorgekookte rode bieten
  • 1 kopje gemengde rode vruchten uit de diepvries
  • 100 ml cashewnotenmelk of amandelmelk
  • 2 el zadenmengeling (pompoenpitten, zonnebloempitten, chiazaad, sesamzaad en pijnboompitten)
  • 1 el eiwitpoeder (voor verzadigingsgevoel; laat dit weg als het dient als dessert)

 

Zo maak je het

  1. Haal het diepvriesfruit uit de diepvriezer en laat een kwartiertje ontdooien
  2. Doe alles samen in een blender en mix tot een smeuïge massa
  3. Serveer en overstrooi met de zadenmengeling

Over de schrijver
Elke Vermeire is een orthomoleculaire natuurvoedingsdeskundige die zich gespecialiseerd heeft in eigentijdse gezondheidsklachten zoals vermoeidheid, darmproblematiek, suikerverslaving, overgewicht en lifestyleziektes als diabetes. Ze is auteur van het boek "Geluk in je Buik", richtte haar eigen glutenvrije bakkerij Bite and Boost op (waar ze spirulina granola en - crackers produceert) en ontwikkelt online voedingsprogramma's om mensen op een laagdrempelige manier te begeleiden naar een betere gezondheid.
Reactie plaatsen

Phoenix WebsitePhoenix Website